Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Derékfájás és tartásjavítás - kineziológiai tape használatával - videóval

Szabó Eszter Réka - személyi edző
2022. 07. 25. 11:49:11
Derékfájás és tartásjavítás - kineziológiai tape használatával - videóval

A derékfájás és a rossz tartás manapság sajnos annyira átlagossá vált, hogy gyakran fel sem merül már bennünk, hogy megoldásra váró problémaként kellene kezelnünk őket. A kineziológiai tape segítségével számos problémát lehet kezelni, pl. a derékfájást is, ezt mutatja be most Szabó Eszter Réka személyi edző.

Olvasási idő: 6 perc

A derékfájás és a rossz tartás gyakran jár együtt, jobban mondva az egyik probléma kiváltója lehet a másiknak. Hiszen gondoljunk csak bele, egy hosszú ideje fennálló rossz tartás miatt egyes izmokat jobban terheljük, másokat kevésbé, ezáltal felborul az izomegyensúly és előbb-utóbb a túlterhelt izmok feladják a küzdelmet, ami fájdalom formájában jelentkezhet. Ugyanez igaz visszafelé is, egy általánosságban jó tartással rendelkező személynek egy hirtelen mozdulattól keletkezett lumbágó okozhat később berögzült rossz tartást, mivel tudat alatt is kíméljük ilyenkor a fájó területet, ez pedig antalgiás (kímélő) mozgáshoz vagy járáshoz vezet, amit ha nem szüntetünk meg tudatosan a fájdalom megszűnése után, akkor rögzül a kímélő, de rossz tartás.

Blog ajánló

Ezeknek a problémáknak a megoldására vagy enyhítésére szolgál (súlyosságtól függően) a kinesio tape két ragasztási technikája. Az első esetben a derék környékén fogjuk felhelyezni a szalagokat, a második esetben pedig a felső és középső háti szakaszon, ez lesz a tartásjavító tapelési technikánk. Mindkét esetben fontos a bőrfelszín fertőtlenítése, hogy hosszútávon jobb tapadást érhessünk el és mentesítsük a kezelendő felületet a rajta lévő nem kívánatos szennyeződésektől. Ettől függetlenül ritkán előfordulhat, hogy a kezelt személynél érzékenység lép fel a szalagra, ilyenkor érdemes minél előbb eltávolítani azt. Ha hosszú életet szeretnénk a felragasztott szalagjainknak, mindenképp érdemes úgy kalkuláljunk, hogy a következő 5-6 órában mellőzzük a nagy izzadással járó testmozgást, az úszást és a fürdést/zuhanyzást, mivel ezek befolyásolják a ragasztó tapadását.

A videóban bemutatott ragasztási technikák kivitelezése előtt mindenképp konzultáljunk szakemberrel, sőt, javaslom, hogy a kinesio tape felhelyezésével kapcsolatban is forduljunk szakemberhez.

 

Olvasnál még a szerzőtől? Szabó Eszter Réka korábbi cikkei:

 

A szerzőről:

Szabó Eszter Réka

Tanulmányaimat jórészt a Fitness Akadémián végeztem, akkor már több éves sportmúlttal a hátam mögött. Személyi edzőként és csoportos óraadóként nem csak az általános edzettségre fektetek nagy hangsúlyt, de a prevencióra és a rehabilitációra is. A mozgás és a sport elkötelezett hívének tartom magam, így szívesen kínálok segítséget mindazoknak, akik bizonytalanok, nem rendelkeznek kellő információval egy adott területen vagy hiányzik a kellő motiváció. Ha egészségesebb életre vágysz, érjük el együtt a céljaidat:

E-mail: szabo.eszter.reka[kukac]gmail.com
Tel.: 06704107528
Facebook: https://www.facebook.com#sleszterreka.szabo/

Szabó Eszter Réka

 

 

 

 

Keresés