Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Térdrögzítők

A térdízület
A térdízület alkotója a sípcsont (tibia), a combcsont (femur) és a térdkalács (patella). A térdízület az emberi test legbonyolultabb és legnagyobb méretű ízülete. Mivel a térdízület az egyik fő teherviselő ízületünk, ezért gyakran a fájdalom forrása is. A térdízületi sérülések igen gyakoriak sportolók és aktív életmódot folytatók körében egyaránt.
 
Megelőzés
Sportolás vagy aktív fizikai munkavégzés előtt mindig melegítse be izmait és az edzés végeztével ne hagyja ki a nyújtást sem, hogy ezzel is csökkentse a sérülések kockázatát. Különösen figyelni kell egy esetleges térdsérülés után rehabilitációra, mert az újrasérül veszélye igen magas a térdsérüléseknél. Próbálja meg elkerülni a hosszú ideig tartó guggolást vagy térdelést, mivel az ilyen jellegű mozgásforma jelentős nyomást gyakorol a térd hátsó részére, ami fájdalomhoz és az ízület diszfunkciójához vezethet. Próbálja meg testsúlyát életkorához és magasságához megfelelő határok között tartani, mert a túlsúly számos ízületi probléma oka.
 

A térdrögzítők pozitív élettani hatásai:

  • Tehermentesítik a térd érintett részét
  • Stabilizálják és támogatják a sérült területet
  • Megelőzik és védelmet nyújtanak a további sérülések ellen
  • Gyorsítják a rehabilitációs, gyógyulási folyamatokat
Rendezés:

Hol fáj?

Általános gyengeség, fájdalom és diszkomfort a térdízület körül. Duzzanat térd környékén, mely enyhe sérülésre utal. Erős fájdalom a térd terhelésekor. Sétálás, hirtelen irányváltoztatás közben érezhető instabilitás.

A térdízület

A térdízület alkotója a sípcsont (tibia), a combcsont (femur) és a térdkalács (patella). A térdízület az emberi test legbonyolultabb és legnagyobb méretű ízülete. Mivel a térdízület az egyik fő teherviselő ízületünk, ezért gyakran a fájdalom forrása is. A térdízületi sérülések igen gyakoriak sportolók és aktív életmódot folytatók körében egyaránt.

Sérülések

A térd az egyik leggyakrabban sérült testrész. A sérülések gyakori okai az ínszalagok, izomtörzsek, porckorongok károsodás és az ínhüvelygyulladás. A legtöbb sérülés sporttevékenység közben alakul ki és direkt trauma következtében jön létre.

Térdsérülések megelőzése

Sportolás vagy aktív fizikai munkavégzés előtt mindig melegítse be izmait és az edzés végeztével ne hagyja ki a nyújtást sem, hogy ezzel is csökkentse a sérülések kockázatát. Különösen figyelni kell egy esetleges térdsérülés után rehabilitációra, mert az újrasérül veszélye igen magas a térdsérüléseknél. Próbálja meg elkerülni a hosszú ideig tartó guggolást vagy térdelést, mivel az ilyen jellegű mozgásforma jelentős nyomást gyakorol a térd hátsó részére, ami fájdalomhoz és az ízület diszfunkciójához vezethet. Próbálja meg testsúlyát életkorához és magasságához megfelelő határok között tartani, mert a túlsúly számos ízületi probléma oka. Ügyeljen a fokozatos terhelésre, hiszen ez valamennyi sporttevékenységnél fontos, illetve fáradtság, vagy izomprobléma esetén, a tempót vissza kell fogni. Futóknál nagyon fontos a talajhoz választott, jó minőségű cipő viselése és a célnak megfelelő talpbetét használata.

 

Keresés