Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Derék- és hátrögzítők

A derék
A hát alsó része (ágyéki gerinc) igen összetett szerkezetű, csontok (csigolyák), idegek, lemezek, szalagok és izmok alkotják. Ez biztosítja számunkra a mobilitást és az erőt. A mindennapi élethez tartozó tevékenységek szinten valamennyiéhez szükségünk van gerincünk megfelelő működésére. A rossz testtartás, a hosszan tartó ülőmunka, a hosszú ideig tartó gerinc hajlítás vagy a nehéz tárgyak emelése a derékfájás leggyakoribb oka.
 
Megelőzés 
Sportolás vagy aktív fizikai munkavégzés előtt mindig melegítse be izmait és az edzés végeztével ne hagyja ki a nyújtást sem, hogy ezzel is csökkentse a sérülések kockázatát. Próbálja meg elkerülni a hosszan tartó ülést, a hosszan tartó gerinc hajlítást és a nehéz tárgyak emelését. Hosszan tartó ülőmunka esetén változtasson a testhelyzetén rendszeresen, tartson szüneteket, hogy csökkentse a derék alsó részére eső terhelést. 
Használjon dinamikus ülőpárnát vagy gimnasztikai labdát ülőmunkához.
Kertészeti munkáknál használjon hosszú nyelű eszközöket, hogy ezzel is segítse a törzsét és hátát.
 

Az ízületi rögzítők és védők pozitív élettani hatásai:

  • Tehermentesítik az érintett derék környéki és háti területeket
  • Stabilizálják és támogatják a sérült testrészt
  • Megelőzik és védelmet nyújtanak a további sérülések ellen
  • Gyorsítják a rehabilitációs, gyógyulási folyamatokat
Rendezés:

Hol fáj?

Tompa fájdalom a hát alsó vagy középső részén. Fájdalom hajlítás vagy emelés hatására? Hosszan tartó ülés estén fájdalmat érez? A fájdalom lesugárzik a fenék környékére, súlyosabb esetekben a térd környékére is.

A derék

A hát alsó része (ágyéki gerinc) igen összetett szerkezetű, csontok (csigolyák), idegek, lemezek, szalagok és izmok alkotják. Ez biztosítja számunkra a mobilitást és az erőt. A mindennapi élethez tartozó tevékenységek szinten valamennyiéhez szükségünk van gerincünk megfelelő működésére. A rossz testtartás, a hosszan tartó ülőmunka, a hosszú ideig tartó gerinc hajlítás vagy a nehéz tárgyak emelése a derékfájás leggyakoribb oka.

Sérülések

A derék- és hátfájás rendkívül gyakori panasz. A fájdalom egy-egy rossz mozdulattól vagy túlzott megerőltetéstől is létrejöhet, de többek között eredhet a gerinccsigolyákból, illetve kis ízületekből, a gerinc melletti szalagokból és izmokból, az ideggyökökből, de a belső szervekből is kisugározhat. A legtöbb esetben a derék- és hátfájdalom mögött hétköznapi okok húzódnak meg.

Megelőzés 

Sportolás vagy aktív fizikai munkavégzés előtt mindig melegítse be izmait és az edzés végeztével ne hagyja ki a nyújtást sem, hogy ezzel is csökkentse a sérülések kockázatát. Próbálja meg elkerülni a hosszan tartó ülést, a hosszan tartó gerinc hajlítást és a nehéz tárgyak emelését. Hosszan tartó ülőmunka esetén változtasson a testhelyzetén rendszeresen, tartson szüneteket, hogy csökkentse a derék alsó részére eső terhelést. 

Használjon dinamikus ülőpárnát vagy gimnasztikai labdát ülőmunkához.

Kertészeti munkáknál használjon hosszú nyelű eszközöket, hogy ezzel is segítse a törzsét és hátát.

 

Keresés