Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Így használd az SMR hengert a síelés alatt - videóval

Szabó Eszter Réka - személyi edző
2022. 02. 02. 11:39:00
Így használd az SMR hengert a síelés alatt - videóval

Az SMR hengerezés nemrégiben még csak a gyógytornászok és a profi sportolók misztikus eszköze volt, de manapság szerencsére nagy teret hódított és széles körben használják a hobbisportolók is. Mostani cikkünkben azt mutatjuk be, hogy hogyan használd az SMR hengert a síelés alatt. De természetesen a videóban bemutatott gyakorlatokat az év minden napján is alkalmazhatod.

Olvasási idő: 24 perc

Az SMR egy angol kifejezés, a „self-myofascial release” rövidítése, ami lényegében a magyar önmasszázs definíciójával tudjuk azonosítani. Számos előnyös hatással bír a használata, amik a teljesség igénye nélkül a következők:

  • fellazítja az izomzatot, illetve jó hatással van izomrostokat burkoló fascia működésére, optimális mértékű kollagén és elasztin termelésére (kötőszövetet)
  • megszűnteti az izomgörcsöket (hosszútávon, egy használattól ne várjunk csodát)
  • rövidíti a regenerációhoz szükséges időt egy adott sérülést követően
  • csökkenti az izomlázat
  • felszabadítja a trigger pontokat
  • fokozza a sejtek anyagcseréjét
  • segít a hajlékonyság növelésében
  • csökkenti a cellulitist (narancsbőr)

Habár rengeteg jótékony hatással bír, sajnos nem minden esetben kockázatmentes a használata. Ha nagyobb mértékű visszérrel küzdünk, sajnos el kell kerülnünk az izomlazításnak ezt a módját.

A henger használatának két fő módja, vagy mondhatni ideje van: megkülönböztetünk bemelegítő illetve lazító technikát. Értelemszerűen a bemelegítő technikát edzés előtt fogjuk alkalmazni (itt gyors mozdulatokkal és feszített izomzattal dolgozunk a hengeren), míg a lazító technikát edzés végén vagy különállóan fogjuk alkalmazni lassú mozdulatokkal, ellazult izomzat megtartása mellett.

Számolnunk kell sajnos némi fájdalommal a hengerezés alatt, ami főleg az elsőbálozókat érinti, de megnyugtatásul közlöm, hogy ezek a fájdalmak alkalomról alkalomra csökkenni fognak, amennyiben rendszeresen használjuk a hengert és beiktatjuk a mindennapi rutinunkba.

Napi 30 perc SMR hengerezéssel nagymértékben hozzájárulhatunk a kötőszövet és az izomzat optimális állapotához, így prevencióként alkalmazva sok sérüléstől és kényszerpihenőtől tud megkímélni minket a jövőben.

A videóban a helyes pozíciók elsajátítása mellett megtudhatjuk, hogy mit tilos végrehajtanunk a hengerezés közben, milyen fájdalmakra számíthatunk az egyes testrészek esetén, és hogy hogyan segíthet az eszköz a térdfájdalmunk enyhítésében és a teljesítményünk fokozásában is.

Ami a legfontosabb: úgy használjuk az eszközt, hogy az az előnyünkre váljon és soha ne okozzunk sérülést saját magunknak.

 

Olvasnál még a szerzőtől? Szabó Eszter Réka korábbi cikkei:

 

A szerzőről:

Szabó Eszter Réka

Tanulmányaimat jórészt a Fitness Akadémián végeztem, akkor már több éves sportmúlttal a hátam mögött. Személyi edzőként és csoportos óraadóként nem csak az általános edzettségre fektetek nagy hangsúlyt, de a prevencióra és a rehabilitációra is. A mozgás és a sport elkötelezett hívének tartom magam, így szívesen kínálok segítséget mindazoknak, akik bizonytalanok, nem rendelkeznek kellő információval egy adott területen vagy hiányzik a kellő motiváció. Ha egészségesebb életre vágysz, érjük el együtt a céljaidat:

E-mail: szabo.eszter.reka[kukac]gmail.com
Tel.: 06704107528
Facebook: https://www.facebook.com#sleszterreka.szabo/

Szabó Eszter Réka

 

 

 

 

Keresés