Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Hogyan válassz gimnasztikai labdát?

2020. 03. 13. 12:00:00
Hogyan válassz gimnasztikai labdát?

Van egy sporteszköz, mely mindazon túl, hogy a sportban és az orvoslásban is nagy szerepet kap, még ülőalkalmatosságként is kiváló választás lehet akkor, ha valaki sok időt tölt az íróasztala mellett. Alkalmazása pedig kortól és nemtől függetlenül mindenki számára ajánlott. Melyik sporteszköz lehet ez? Megmutatjuk!

Ez nem más, mint a gimnasztikai labda, melyet számtalan más néven ismerhetsz. Például ismerős lehet számodra fitnesz labda, fitball vagy épp ülőlabda néven is. Akárhogyan is hívjuk ezeket az egészség megőrzését szolgáló eszközöket az biztos, hogy nagyon hasznosak olyan izomcsoportok megerősítésére, mint például a hát, derék, has vagy épp comb izmok.

Miben segít a gimnasztikai labda?

A gimnasztikai labda egy egyszerű, de sokrétűen felhasználható eszköz. A labdával nyújtó és erősítő gyakorlatokat végezhetsz el, melyek erősítik a hát és hasizmokat, növelik a test állóképességét és rugalmasságát, ugyanakkor kímélik a csontokat és az ízületeket. Kiválóan alkalmazható a tartásjavításban és jótékonyan hat a hát és gerincprobléma kezelésében is. Használatával eredményesen fejlesztheted a koordinációs képességed és az egyensúlyod, valamint alkalmazása segíti a narancsbőr eltüntetését. A gimnasztikai labdát napjainkban az orvoslásban is előszeretettel alkalmazzák elsősorban a sérülések, műtétek utáni rehabilitációban és az izomerősítésben. A labdán való üléssel észrevétlenül erősítheted a hát és has izmaidat, így egyre gyakrabban használják olyan munkahelyeken is, ahol a munkavállalók ülő munkát végeznek és naponta több órát töltenek asztalnál, számítógép előtt.

Használj gimnasztikai labdát a hátfájás ellen!

Az ülés, különösen a helytelen tartásban történő ülés nagyobb terhet ró a gerincedre és porckorongjaidra, mint bármilyen más alaphelyzet. A helytelen ülés komoly ártalmakat okoz a gerincednek és mozgatórendszerednek, ráadásul a kialakuló fájdalmak és esetleges elváltozások mellett számolnod kell a tested működésére tett kedvezőtlen hatásokkal is. Az anyagcseréd, a keringési rendszered, sőt még az agyad működését és oxigénellátását is képes befolyásolni.

Nem csoda hát, hogy – főleg a fájdalmas tünetek megjelenésével egyidejűleg – egyre többen igyekeznek kiküszöbölni a negatív hatásokat. A kedvezőtlen hatások elkerülésére sokan alkalmazzák a fitnesz labdákat, hiszen segíthet a sokat ülők gerincproblémáinak megelőzésében vagy a már kialakult bántalmak enyhítésében.

Hogyan támogatja a fitnesz labda az ülésedet?

Egy széken ülve fix alátámasztást kapsz és nyugodtan, szinte észrevétlenül előre görnyedhetsz. A vállaid előre esnek, a mellkasod beesik, a gerinced egészséges „S” alakja sérül. Ezzel szemben egy fitnesz labdán ülve kevésbé engedheted meg magadnak ezt a testhelyzetet. Egészségesebb tartásra vagy „kényszerítve”, gerinced a természetes állapothoz sokkal közelibb pózban állhat. A jobb tartás mellett ízületeidet is edzed, hiszen a jól felfújt labda egyenesben tartását apró korrekciókkal vagy kénytelen biztosítani, így tested az apró korrekciók miatt folyamatosan mozog úgy, hogy azt te ülés közben szinte észre sem veszed.

A fitnesz labda nemcsak az ülés támogatásában vagy épp az intenzívebb sportolásban tud segítséget nyújtani, hanem akkor is, ha az idősebb korosztály egészségének a megtartása a cél.

A fitnesz labda idősebb korban is kiválóan támogatja az edzéseket

Fájó ízületekkel nehéz sportolni, ám kár volna lemondani az egészséges életmódról, csak mert fáj a térdünk, csípőnk vagy épp már nem bírunk futni vagy súlyzókat emelgetni. A fitnesz labdák segítenek megóvni ízületeidet kardió edzés közben, így a vérkeringésed, az anyagcseréd felpezsdítése, a szervezeted felfrissítése anélkül megoldható, hogy nagyobb terhelésnek tennéd ki gyönge, sérült vagy problémás testrészeidet.

Az egyik legegyszerűbb és legkevésbé megterhelő, de annál hatékony mozgásforma, ha labdán ülve ritmikusan kilépsz balra – jobbra (terpeszbe), közben pedig a karjaidat ehhez igazítva emeled a fejed fölé vagy magad elé. Ha ehhez mondjuk egy félkilós súlyzót is használsz, akkor még nem terheled meg túlságosan magad, de rendszeres mozgás mellett szervezeted hamar meghálálja az edzéseket. A kardió edzések mellett még rengeteg más gyakorlathoz alkalmasak ezek a labdák. Mivel alapvetően gyógytornához, rekreációs tréninghez fejlesztették ki őket, a problémás ízületek, mozgásszervi betegségek javítására kitűnő alternatívák, valamint az ilyen problémákkal küzdőknek lehetővé teszi a sportolást.

Melyik méretet válaszd?

A labdával való edzés során fontos a helyes méretválasztás, hiszen ha rosszul választasz, akkor helytelenül fogod elvégezni a gyakorlatokat. A labda kiválasztásánál a legfontosabb szempont a testmagasságod. Általában 5 féle átmérő közül választhatsz: 45 cm, 55 cm, 65 cm, 75 cm és 85 cm. Sokszor találkozhatsz eltérő színű labdákkal, melyeket a gyártók a könnyebb áttekinthetőség miatt alakítanak ki. De a lényeg nem a labda színe, hanem a mérete, hiszen ezt kell megválasztani helyesen ahhoz, hogy megfelelő módon végezhesd majd el a feladatokat.

A lenti táblázat segít neked abban, hogy testmagasságodtól függően melyik gimnasztikai labdát válaszd:

Testmagasság Ajánlott átmérő
145 - 155 cm 45 cm
155 - 165 cm 55 cm
165 - 180 cm 65 cm
180 - 190 cm 75 cm
190 cm felett 85 cm

 

A TheraBand márka hazai forgalmazójaként megtalálhatod nálunk a márka két különböző gimnasztikai labdáját, a TheraBand gimnasztikai labdát valamint a TheraBand ProSeries hasadásmentes gimnasztikai labdát. A gimnasztikai labdát 4, míg a hasadásmentes ProSeries labdát 5 különböző méretben érheted el, így könnyen ki tudod választani a testmagasságodhoz megfelelő darabot.

Mi a különbség a két labda között?

TheraBand ProSeries fitnesz labda

1. A Proseries SCP technológiával készült, így a labda belső falvastagsága még vastagabb, mint hagyományos társaié, aminek köszönhetően a labda még biztonságosabb. Hasadásmentes kialakításának köszönhetően esetleges sérüléskor csak lassan, pár perc alatt enged le, így elkerülhetőek a labda kidurranásából keletkező sérülések. Strapabíró, erős és jó tartású anyaga miatt sokan választják irodai ülőalkalmatosságnak is, hiszen megfelelő alátámasztást biztosít azok számára, akik nap, mint nap székük helyett használják. Más társaihoz képest, a Proseries gimnasztikai labda statikus terhelhetősége 450 kg, így nem kell attól tartanod, hogy nem bír el a labda. Főként üléshez vagy nagyobb igénybevételű edzésekhez érdemes ilyen labdát választanod, vagy akkor, ha tartasz tőle, hogy edzés során a labda kidurran alattad és ezt a kellemetlenséget szeretnéd elkerülni.

Használatával tehermentesítheted a gerinced és a porckorongokat, valamint észrevétlenül erősítheted a hát és hasizmaidat. Javíthatod a teljesítményt, valamint a labdán való rugózással csökkentheted a narancsbőrt.

Hasadásmentes kialakítása miatt előszeretettel választják a kismamák a Proseries gimnasztikai labdát a várandósság alatti és a szülés utáni időszakhoz, hiszen használatával erősíthetőek az ebben az időszakban nagy megterhelés kapó hát és törzs izmok. Valamint később, a gyermeket is sokan tornáztatják ezeken a labdákon azért, hogy egyensúlyukat fejlesszék. Ezen túl különösen ajánlott az idősebb korosztály részére is, hasonlóan hasadásmentes kialakítása miatt.

A labdát labdapumpával, matracfújó pumpával vagy kompresszorra tudod használatra kész állapotra felfújni. Tűszelepes pumpával nem lehet felfújni a gimnasztikai labdákat! A fújás után minden esetben érdemes 24 órát pihentetned az eszközt, hogy a labda anyaga teljesen kisimuljon. A labdához nem tartozik labdafújó pumpa, de ha szeretnél egyet hozzá, hogy könnyen tudd pótolni a levegőt, akkor mi ezt a pumpát ajánljuk hozzá ---> Labdapumpa

Ha a labdát üléshez szeretnéd használni, akkor érdemes egy labdatartó gyűrűt is beszerezned, mely biztosítja azt, hogy a labda nem gurul el akkor, ha felállsz róla. A nálunk Kapható labdatartókat itt találod meg ---> Labdatartó gyűrű

TheraBand gimnasztikai labda

2. A TheraBand gimnasztikai labdát főként sportoláshoz ajánljuk. Így többek között használható nyújtó, kardió és erősítő edzésekhez, valamint alakformáláshoz, zsírégetéshez, de épp gyógytornához is.

Anyaga puhább, mint a TheraBand ProSeries labdáé, ezért hosszabb ideig történő ülésre nem feltétlen alkalmas, hiszen rövid időn belül kényelmetlenné válhat. Így ha üléshez keresel labdát, akkor mindenképp válaszd a TheraBand Proseries gimnasztikai labdát! 

Legyen szó edzésről vagy épp labdán való ülésről, mindenképp érdemes beszerezned egy fitnesz labdát, hiszen sokrétű felhasználásának köszönhetően biztosan ki fogod tudni használni az eszközt! Ha te is épp gimnasztikai labdát keresel, akkor érdemes szétnézned kínálatunkban és beszerezned egy ilyen nagyszerű és sokoldalú eszközt!

Labdáinkat itt találod meg ----> TheraBand gimnasztikai és hasadásmentes fitnesz labdák

Keresés