Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Step pad, amivel a teljes testedet megmozgathatod

2018. 07. 16. 09:55:00
Step pad, amivel a teljes testedet megmozgathatod

Manapság egyre nagyobb teret hódít magának az aerobikedzés. Ez a mozgásforma számos előnnyel jár és számos eszközzel végezhető. A különböző eszközök lehetővé teszik, hogy változatos edzéseket tudj végezni az edzőteremben vagy akár az otthonodban.

Feszes izomzatot szeretnél, de nem akarsz súlyzózni, vagy épp csak a combodat és a vádlidat akarod formába hozni, úgy hogy ne kelljen biciklizned és futnod? Az egyik legjobb eszköz erre, az aerobik legfontosabb kelléke, a step pad. Segítségével formálható a fenék, comb és a vádli emellett zsírégető hatású, valamint szív és érrendszer erősítő gyakorlatok elvégzésére is alkalmas. A step pad használata emellett rugalmasabbá teheti az izomzatot és növeli az izomerőt. A step pad segítségével olyan, mintha lenne otthon egy kis lépcsőd, amivel intenzív mozgást tudsz kivitelezni, így zsírégető hatása a step pados mozgásnak fokozottan jelentkezik az edzés során.

Mire figyelj oda?

Még mindig jelen van az a tévhit, hogy a step padon végzett gyakorlatok nem tesznek jót a lábnak és a térdnek. Pedig egy kis odafigyeléssel és a helyes testtartással egyáltalán nem kockázatosabb, mint bármilyen más edzés. Néhány dologra érdemes odafigyelni, mint például, hogy a törzsed legyen végig egyenes az edzés során és a step padra mindig teli talppal lépj rá, valamint figyelj arra, hogy a térdedet ne feszítsd meg nagyon. Ha ezekre figyelsz és megfelelően bemelegítesz, akkor a sérülésveszélyt minimálisra tudod csökkenteni.

A step pados edzések során a magas intenzitás miatt érdemes nagy hangsúlyt fektetni a megfelelő folyadék utánpótlásra. Ez természetesen minden más edzés során is kiemelt jelentőségű kell, hogy legyen. Ha érdekel, hogy hogyan is érdemes edzés előtt, alatt és után pótolni az elveszített folyadékot, akkor olvasd el egy korábbi cikkünket, mely ebben segít neked. A cikket itt tudod elolvasni. 

A folyadékbevitel fontossága edzése előtt, alatt és után

 

Miért hatékony a step paddal végzett edzés?

Amellett, hogy formálja a combokat és a vádlit, számos más pozitív előnyét is élvezheted ennek a remek mozgásformának. Így például:

  • Fejleszti az egyensúlyérzéket
  • Javítja az erőnlétet
  • Kíméli a hátat és a gerincet megelőzve a sérüléseket és a húzódásokat
  • Növeli a lábizmok erejét
  • Növeli a tüdőkapacitást
  • Stressz oldó hatású
  • Javítja a koordinációt
  • Segít közérzeted javításában

Step pad

A Thera-team által forgalmazott Cimax step pad kitűnő választás akkor, hogy ha nem szeretnéd évente cserélni az eszközödet, mert elhasználódott. Ez az az eszköz, ami biztos, hogy sok-sok éven keresztül társad lesz az edzéseid során. A step pad 2 állítható magassággal rendelkezik így te tudod beállítani magadnak, hogy milyen hatékonyságú edzést szeretnél végezni. Az eszköz nagy teherbírású és könnyen tisztítható, így nem kell sok időt eltöltened a tisztításával. A pad csúszásmentes kialakítású, így biztonságosan tudod rajta végezni a gyakorlatokat, nem kell attól tartanod, hogy az eszköz kicsúszik alólad. A step pad kis helyen is elfér, így edzés után betolhatod az ágy alá, vagy beteheted a gardróbba és sosem lesz útban a hétköznapok során.

Nincs is másra szükséged csak egy jó edzésterve és egy jó step padra, aminek a segítségével a lakásodba egy kis lépcsőt varázsolhatsz, ami sokféle gyakorlat elvégzését valósíthatod meg, ha pedig zenét hallgatsz közben akkor kifejezetten élvezetes tud lenni ez az edzésforma. 

Íme, pár gyakorlat, amit otthon is könnyen el tudsz végezni

1. Lépegetés, ugrálás

  • Váltott lábbal lépj fel-le a padról - 3x15 ismétled meg a gyakorlatot
  • Páros lábbal fel-le ugrálás – ismétlésszám: 3 körben 15 ismétlés

2. Guggolás

  • Egyik lábaddal lépj fel a padra, a másik lábadat pedig hagy a talajon
  • Csinálj kis guggolásokat. miközben figyelsz arra, hogy a térded ne csússzon a lábfejed vonalán túl
  • Csináld a gyakorlatot 1 percig, majd végezd el a feladatot a másik lábaddal is

3. Láb felhúzás

  • Az egyik lábad a padon, a másik a talajon legyen
  • Amelyik lábad a talajon van azt húzd fel, majd a step padon lépővel lépj le, a másik mellé
  • 3 körben 15 ismétléssel végezd a gyakorlatot

4. Hasizom

  • Ülj le a step pad szélére
  • Kezeddel támaszkodj meg, lábad legyen enyhén behajlítva
  • Húzd fel térdedet hasadhoz, miközben lábadat behajlítod
  • Ezt a gyakorlatot úgy tudod kicsit nehezíteni, hogy végig megtartod az enyhe lábhajlítást

A gyakorlatokat gumiszalag segítségével tudod még hatékonyabbá tenni, amit itt tudsz megvásárolni.

Ha pedig nincs még step padod, de szeretnél beszerezni egyet, akkor itt nézz körül.

Tartalomhoz tartozó címkék: gyakorlat Step Pad

Keresés