Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Labdarúgás

A labdarúgás az egyik legnépszerűbb sportág, ami az összes korosztály számára kellemes kikapcsolódási, sportolási lehetőséget nyújt, de a gyors irány- és helyváltoztatás miatt nagymértékben megterheli az izomzatot és az ínszalagokat, ínakat, valamint az időjárási és talajviszonyok (műfű, terem, füves pálya) és a testi kontaktusok miatt fokozottan sérülésveszélyes sportág.

A labdarúgás következtében kialakult sérülések elég gyakoriak. A sportsérülések többségében túlterhelés vagy akut traumás esemény következtében alakulnak ki. Nem elegendő a jó focicipő és a megfelelő talpbetét, fontos az ízületek, izmok megfelelő felkészítése, hogy elkerülhetőek legyenek a sérülések. A focisták leggyakoribb sportsérülései az alsó végtag, főként a térd és boka sérülések jellemzik, így ezek védelme és megfelelő felkészítése elengedhetetlen.

A sportspecifikus eszközök segítségével a teljes test felkészíthető és erősíthető a labdarúgáskor fellépő erőhatásokkal és terhelésekkel szemben. Rendkívül fontos a bemelegítés, a helyes edzésmódszer és a nyújtás, az ízületek és az izmok előkészítése a terhelésre. A boka, térd, csípő, felső végtagok, fej és nyak bemelegítésén túl, fontos a sportspecifikus stabilizáló gyakorlatok beépítése az edzésbe, illetve a célzott izomerősítés.

Fontosak a teststabilizáló gyakorlatok, amelyek a mély hátizmokat, hasizmokat erősíti. Ugyan csak fontos a csípő körüli izmok fejlesztése, valamint a térd és a boka stabilizációjáért felelős izmok, ízületek fejlesztése. Ezeken kívül elengedhetetlen a szövetek és lágyrészek megfelelő flexibilitását célzó nyújtógyakorlatok végzése. Az un. agility edzésformák egyre jobban elterjedtek, amikkel a gyorsaság, ügyesség, robbanékonyság, egyensúly, koordináció, erő, állóképesség és reakcióidő tökéletesen fejleszthető.

Rendezés:

Keresés