Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Hogyan érd el otthon is a kívánt alakot? – Tippek az otthoni edzéshez! - II. rész

2020. 05. 13. 13:53:10
Hogyan érd el otthon is a kívánt alakot? – Tippek az otthoni edzéshez! - II. rész

Most még inkább kerülnéd az edzőtermeket, de nem hagynád veszni az eddigi eredményeidet, melyeket az otthoni edzéssel értél el? Nehezen találod meg a megfelelő sporteszközöket és sokszor azon kapod magad, hogy nincs elég motivációd az otthoni edzésekhez? Ráadásul sokszor elkezdted már az otthoni edzéseket, de még soha nem sikerült rendszeressé tenni a mindennapjaidba? Akkor most jó helyen jársz!

Két részes cikkünk első részében megismerhetted a mi 7 tippünket azért, hogy könnyebben rendszeresíteni tudd az otthoni edzéseidet a mindennapokba. Még nem olvastad a cikk első részét? Akkor ne hagyd ki, kattints ide --> Hogyan érd el otthon is a kívánt alakot? – Tippek az otthoni edzéshez! – I. rész

Ebben a részben pedig megtudhatod, hogy mi milyen eszközöket ajánljuk számodra otthoni edzéseid színesítésére és hatékonyabbá tételére, valamint összegyűjtöttünk néhány olyan motivációt, melyek tovább lendíthetnek téged a nehezebb napokon! Kezdjük is az ideális otthoni sporteszközökkel!

Még mielőtt belevágnánk az ideális otthoni sporteszközök bemutatásába, nézd át a cikk rövid tartalomjegyzékét:

1. Milyen sporteszközöket használj otthoni edzéseidhez?

2. Hogyan motiváld magad az otthoni edzés során?

3. Néhány további hasznos tipp az otthoni edzéshez

Milyen sporteszközöket használj otthoni edzéseidhez?

1. Gumiszalag

A gumiszalaggal végzett edzések népszerűsége folyamatosan növekszik. Ez nem is csoda, hiszen a gumiszalag tökéletes kiegészítője lehet szinte bármilyen edzésnek. A szalag kis helyen elfér, változó intenzitású gyakorlatokat végezhetsz vele edzettségednek és képességeidnek megfelelően, valamint használatával minden izomcsoportot meg tudsz dolgoztatni. Otthoni edzések során ez a kis eszköz alap darab kell, hogy legyen, hiszen használatával a teljes tested megdolgoztathatod!

 Még nincs gumiszalagod? Gyorsan pótold a hiányt és szerezz be egyet tőlünk! ---> TheraBand gumiszalagok

2. Kézi súlyzók

Az egyik leghasznosabb otthoni sporteszköz, amit csak beszerezhetsz, az egy pár könnyű kézi súlyzó. Ha ez megvan, az edzéseid onnantól sokkal hatékonyabbak lehetnek, mintha csak saját súllyal edzenél. Kézi súlyzós edzésekkel majdnem kétszer annyi kalóriát tudsz elégetni 10 perc alatt mintha súlyzó nélkül végeznéd az edzéseket, ráadásul izmaid is szebben fognak fejlődni. A súlyzókkal végzett gyakorlatok kiválóak az izomzat erősítésére, fokozzák az elvégzett gyakorlatok hatékonyságát, növelik az állóképességet vagy épp a robbanékonyságot, valamint nagyszerű kiegészítői egy sérülés utáni rehabilitációs folyamatnak is. A súlyzó használata jelentősen növelheti az edzések intenzitását, így gyorsabban érhetsz el látványos eredményeket.

Szeretnél te is egy pár kézi súlyzót? Itt találod meg a nálunk elérhetőeket --> Kézi súlyzók

3. Powerband

A powerband a gumiszalaghoz hasonlóan egy elasztikus ellenállású eszköz. Kialakítása folytonos, így nem kell az edzések előtt azzal töltened az időt, hogy megcsomózd a powerbandet. Mivel elasztikus ellenállású eszközről van szó, így az eszköz az edzések alatt folyamatos ellenállást biztosít számodra, ezért neked csak arra kell figyelned a gyakorlatok elvégzése során, hogy folyamatosan feszüljön az eszköz, hiszen így tudod biztosítani a lehető legnagyobb ellenállást. Azért nagyszerű választás otthoni edzésekhez, mert használatával számtalan gyakorlat hatékonysága fokozható, nehezíti a saját testsúlyod edzéseket és kis helyen elfér, így bármilyen kicsi is legyen a lakásod, egy ilyen eszközt biztosan megfelelően ki fogsz tudni használni! Használatával mindazok mellett, hogy fejlesztheted a robbanékonyságod, az erőd és az állóképességed, a törzs izmaid és a koordinációd, hatékonyan elégetheted a nem kívánt kalóriákat és tónusossá teheted az izmaidat. Előnye a súlyzós edzésekkel szemben, hogy a gyakorlatok során a gerinc nem terhelődik. Ideális a mellkas, a kar, a hát, a váll a has és a lábak edzésére.

Próbáld ki ezt az egyedülálló sporteszközt, szerezz be egyet akár már most! Kínálatunkat itt találod meg ---> Powerband

4. Felfüggesztéses tréner

Ha igazi kihívásra vágysz, próbáld ki a felfüggesztéses trénert! Ez az eszköz az utóbbi évek egyik nagy felfedezettje, ha funkcionális edzésről van szó. A felfüggesztéses tréner saját tested ellenállásával dolgozik, így egyszerre fejleszti az izmaidat, az állóképességed, a mobilitásod, az egyensúlyérzéked és formálja a tested. Az eszközt egy egyszerű fali rögzítővel tudod megfelelően és biztonságosan rögzíteni és kezdődhet is a kihívásokkal teli edzés!

Már csak néhány kattintásra vagy attól, hogy neked is legyen egy felfüggesztéses trénered! Miért hagynád ki? Itt éred el az eszközt ---> Felfüggesztéses tréner

5. Step pad

Segítségével formálható a fenék, a comb és a vádli, emellett zsírégető hatású, valamint szív és érrendszer erősítő gyakorlatok elvégzésére is alkalmas. A step pad használata rugalmasabbá teheti az izomzatodat és növelheti az izomerőd. Használatával olyan, mintha lenne otthon egy kis lépcsőd, amivel intenzív mozgást tudsz kivitelezni, így zsírégető hatása a step pados mozgásnak fokozottan jelentkezik az edzés során. Mindezek mellett számos pozitív előnye van, így például:

  • Fejleszti az egyensúlyérzéket
  • Javítja az erőnlétet
  • Kíméli a hátat és a gerincet megelőzve a sérüléseket és a húzódásokat
  • Növeli a lábizmok erejét
  • Növeli a tüdőkapacitást
  • Stressz oldó hatású
  • Javítja a koordinációt
  • Segít közérzeted javításában

Szerezd be most a saját step padod, kattints ide ---> Step pad

Nem találtad meg a fenti eszközök között az igazit? Semmi gond, nézz szét további kínálatunkban, ahol még számtalan, otthoni edzéshez kiválóan alkalmazható eszköz közül válogathatsz! Itt találod meg kifejezetten otthoni edzéshez ajánlott eszközeinket ---> Otthoni edzés és torna

Hogyan motiváld magad az otthoni edzés során?

Biztos, hogy neked is lapul a szekrényedben egy olyan nadrág vagy felső, amit évekkel ezelőtt eltettél mondván, hogy „majd belefogyok”Most itt a lehetőség! Vedd elő az említett ruhadarabot és tartsd szem előtt. Így ha elbizonytalanodnál vagy épp feladnád az edzéseket, akkor csak azt a ruhadarabot kell elővenned és megnézned, és rögtön új erőre kaphatsz.

További motivációt jelenthet egy edzőtárs, ahogy azt már korábban említettük. Így itt az idő, hogy megmozgasd a családot is! Léteznek családi tornák is, de versenyezhetsz is a férjeddel/feleségeddel vagy akár a gyermekeddel is, hogy adott idő alatt ki hány centitől vagy kilótól tud megszabadulni. A nehezebb napokon egy ilyen kis verseny is át tud lendíteni a holtponton.

Motivációt jelenthet az is, ha nagyobb ellenállású gumiszalagra vagy nehezebb kézi súlyzóra kell váltanod, mert az előző már nem jelent kihívást számodra! Ez azt jelenti, hogy az izmaid már annyit erősödtek, hogy a korábbi eszközeid nem támogatják megfelelően az edzéseidet. Ilyenkor érdemes erősebb/nehezebb eszközöket beszerezned és azokkal folytatnod az edzést.

Motivációs erőként hathat az is, ha kitűzöl egy célt magad elé és a célhoz vezető utat, kisebb részekre bontod. Például ha a fogyás a célod és szeretnél 6 hónap alatt 12 kg-ot leadni, akkor érdemes a hat hónapot szakaszokra bontanod. Így például lehet az a rész célod, hogy kéthavonta fogysz 4 kg-ot. Ennek köszönhetően a kitűzött végcélod rögtön elérhetőbbé válik.

Apróságnak tűnhet, de motiválhat téged az is, ha egy első ránézésre nehéznek tűnő feladatot megfelelő ismétlésszám mellett, helyesen tudod elvégezni. De az is bizonyíthatja a fejlődésed és motiváló erőként hathat, ha például a jól megszokott gyakorlatokat magasabb ismétlés szám mellett tudod elvégezni.

Ezeken túl még számtalan olyan motiváló erő lehet, mely megmozgat téged és tovább lendít a nehezebb napokon. Te mivel motiválod magad, hogy elérd a céljaid?  

Majdnem elfelejtettük! Itt van még néhány további tipp, amivel otthoni edzéseidet hatékonyabbá teheted!

Néhány további hasznos tipp az otthoni edzéshez

  • edzés előtt és közben is érdemes szellőztetni
  • érdemes tornaszőnyeget használnod az edzéseid során, hiszen ennek köszönhetően védheted az ízületeidet – Még nincs tornaszőnyeged? Itt találhatod meg a nálunk elérhető darabokat --> Tornaszőnyegek
  • érdemes az edzéseket sportcipőben végezni, pláne ha szökdelő és ugráló feladatokat is tartalmaz az edzésterved
  • kapcsold ki a telefonod
  • tudasd a családdal, hogy mikor edzel
  • váltogasd és kombináld az edzéstípusokat
  • válogass össze előre olyan zenéket, melyeket szeretsz és hallgasd ezeket az edzések során

Maradj aktív otthon is: hidd el, nemcsak egészségesebb és fittebb leszel tőle, de a hangulatodat is feldobja. Próbáld ki ezeket a tippeket és vezesd be a rendszeres otthoni edzéseket a mindennapjaidba!

Ne feledd! Ennek a cikknek van egy első része is, melyet itt érhetsz el ---> Hogyan érd el otthon is a kívánt alakot? - Tippek az otthoni edzéshez! -  I. rész

Keresés