Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Hogyan érd el otthon is a kívánt alakot? – Tippek az otthoni edzéshez! - I. rész

2020. 05. 13. 00:00:00
Hogyan érd el otthon is a kívánt alakot? – Tippek az otthoni edzéshez! - I. rész

Mielőtt kénytelen voltál házi karanténba vonulni a koronavírus miatt, te is többet mozogtál, igaz? Mindegy, hogy ez konditermi edzést, gyakori kirándulást vagy szimplán csak a mindennapi teendők miatti fel-alá mászkálást jelentette a városban, ezek most a háttérbe szorultak. Emiatt viszont te is azon kaphatod magad, hogy néha napi pár száz lépésnél többet meg sem tettél. Ez viszont hosszú távon nem túl egészséges.

Mi mindenképp arra biztatunk téged, hogy próbáld ki az otthoni edzéseket, hiszen az otthoni edzés nemcsak a testre, de a lélekre is jótékonyan hat! Ráadásul otthoni körülmények között is tudsz hatékony zsírégető és állóképességet fejlesztő edzéseket végezni! Csupán egy kis elhatározás és kitartás kell ahhoz, hogy az otthoni edzések során is eredményes legyél.

Mivel ez egy két részes cikk első része, ezért íme a rövid tartalomjegyzék:

1. Hogyan legyen az edzésed legyen a napi rutinod része

2. Miért fontos a rendszeresség és edzésterv

3. Légy változatosság

4. Megfelelő intenzitás és fokozatosság fontossága

5. Miért kell komolyan venni az otthoni edzést is

6. Együtt tényleg könnyebb? Hogyan motiváljuk egymást, miben tud segíteni a család.

Korábban már te is próbálkoztál az otthoni edzésekkel, sikertelenül? Akkor ismerős lehet a következő helyzet.

Szerda este van és szeretnél edzeni. Átöltözöl az edzéshez és kipakolod a nappalid közepére az összes sporteszközödet, szépen kiteríted a tornaszőnyeged. Épp elkezdenéd a bemelegítést, amikor rájössz, hogy elfelejtettél egy sürgős emailt elküldeni, ami nem várhat, így ezt gyorsan megteszed és visszatérsz a bemelegítéshez. Közben azonban a gyermeked bejön hozzád, és segítséget kér a házi feladatában. Természetesen segítesz neki, majd ismét visszatérsz a tornaszőnyeg mellé. A sikeres bemelegítés után éppen elkezdenéd az edzés, amikor megcsörren a telefonod és az egyik legjobb barátod keres, hogy mi újság van veled? Elkezdesz vele beszélgetni és elszáll az idő, így úgy vagy vele, hogy „majd inkább holnap megcsinálom az edzést”.

Ugye, hogy ismerős? Biztos te is futottál már bele ilyen és ehhez hasonló szituációkba, amiknek az lett a vége, hogy inkább elhalasztottad az edzést és így tulajdonképpen soha nem kezdted el a rendszeres otthoni mozgást. Ha ismerős a fenti helyzet, akkor azért, ha pedig még nem találkoztál ezzel a helyzettel, de szeretnéd elkerülni, akkor pedig azért érdemes cikkünket tovább olvasnod.

Ha épp kezdőként vagy újrakezdőként vágsz bele az otthoni edzésekbe, akkor mondanunk se kell, hogy az első lépések a legnehezebbek. Mit tudsz tenni azért, hogy elkerüld a fenti helyzeteket és rendszeresen el tudd végezni az otthoni edzéseidet? Mi most ebben szeretnénk segíteni neked két részes cikkünkkel!

Cikkünk első részében összegyűjtöttünk neked néhány tippet és trükköt azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudod kialakítani az otthoni edzési rutinod és hogyan tudod könnyebben beépíteni a mindennapjaidba az edzést! Míg a cikk második részében arról olvashatsz, hogy milyen sporteszközökre van szükséged az otthoni edzéseid során és hogyan tudod motiválni magad akkor, amikor kicsit alább hagy a lelkesedésed!

A cikk második részét itt éred el ---> Hogyan érd el otthon is a kívánt alakot? - Tippek az otthoni edzéshez! -  II. rész

Íme a mi tippjeink ahhoz, hogy könnyebben rendszeresíteni tudd az otthoni edzéseket és közelebb kerülj a céljaidhoz!

1. Az edzés legyen a napi rutinod része

Ez talán a legfontosabb dolog ahhoz, hogy sikeresen végezd el az edzéseidet. Nem számít, hogy reggel vagy este érsz rá jobban, mindig számolj azzal, hogy az aznapi teendőid között ott van az edzés is. Ha kevesebb időd van az edzésekre, akkor érdemes az edzés előtti nap kikészítened az edzőruhád, de akár a főzéseket is időzítheted úgy, hogy azt az edzés előtti nap csinálod meg.

Fontos továbbá, hogy fixen legyen meg az a hely, ahol edzel. Érdemes arra figyelni, hogy amikor edzenél, akkor szabad legyen az a helyiség, ahol sportolni szeretnél. Próbálj meg elég teret biztosítani (feltekert szőnyeg, elmozdított bútor…), hogy ne kelljen torna közben kizökkenned. Tehát olyan helyet válassz, ahol elférsz, ahol nem zavar edzés közben senki és ahol minden szükséges sporteszköz a szemed előtt van és könnyen elérheted. Lényeges, hogy edzés közben senki ne zavarjon, hiszen így csökkenhet az edzésed intenzitása.

2. Rendszeresség és edzésterv

Fontos, hogy az otthoni edzés rendszeres legyen és lehetőleg mindig ugyan akkor végezd. Így például ha hétfőn, szerdán és pénteken este 6-tól szeretnél edzeni, akkor igyekezz ezeket az időpontokat mindig betartani. Ha előfordult már veled, hogy elfejeltetted, hogy mikor is kéne edzened, akkor érdemes például a telefonodba egy emlékeztetőt beleírni, hogy az edzés előtt fél órával jelezzen számodra. Emellett érdemes egy edzéstervet is készítened, hogy az adott heti edzések során milyen gyakorlatokat szeretnél elvégezni. Ha kezdőként vágsz bele az otthoni edzésekbe, akkor nem biztos, hogy lesz elég rutinod ahhoz, hogy te magad válaszd ki a megfelelő gyakorlatokat. Ilyen esetben érdemes keresned egy online órát vagy egy edzésmenetet, aminek köszönhetően néhány hét alatt megtanulhatod, hogy különböző izomcsoportok megmozgatásához milyen gyakorlatokra van szükséged.

3. Változatosság

Az edzésterv összeállításánál minden esetben törekedj a gyakorlatok változatosságára. Ez azért fontos, mert így izmaid nem szoknak hozzá az azonos terheléshez, plusz így színesebbé teheted az edzéseidet. Például az izzasztó kardiót válthatja súlyzós edzés, jóga vagy pilates. A változatos edzéseknek köszönhetően biztosan nem fogsz belefásulni az otthoni edzésekbe.

4. Megfelelő intenzitás és fokozatosság

Fontos, hogy fokozatosan vágj bele az edzésekbe. Mit jelent ez? Például, hogy ha korábban még nem edzettél, akkor első körben érdemes inkább saját testsúlyos edzéseket végezned és olyan sporteszközöket választanod melyek kisebb ellenállást biztosítanak az edzések során.

Ha korábban már edzettél, és például 1 kg-os súlyzót használtál, akkor otthoni edzéseidhez is ezt a súlyt válaszd, és csak akkor válts nehezebb súlyzóra, ha már az 1 kg-os eszközzel könnyedén elvégzed a gyakorlatokat. Fontos, hogy odafigyelj a megfelelő súlyok használatára, hiszen így elkerülheted a sérüléseket is!

5. Vedd komolyan az edzést és tegyél meg mindent érte

Bármi is legyen a kitűzött célod - alakformálás, zsírégetés vagy épp izomépítés – tudatosítanod kell magadban azt, hogy attól, mert otthon edzel és nem látja senki, még ugyan úgy el kell végezned a kitűzött ismétlés számokat. Csak azért, mert most épp nem látja senki, még nem szabad lazsálni a gyakorlatok során. Hiszen ha lecsípsz az ismétlés számodból néhányat, akkor lassabban fogod elérni a kitűzött eredményeket, aminek köszönhetően elmehet a kedved az otthoni edzésektől mondván „nincs is értelme az edzéseknek és nem is látszik az eredménye.”

6. Párban könnyebb

Sokak számára motiváló lehet, ha nem egyedül kell edzeniük, hanem van egy edzőpartnerük. Szóval itt az idő, hogy bevond a családot! Kérdezd meg a párod vagy a gyermeked, hogy nincs e kedve veled edzenie vagy épp segítenie! Mégis hogyan tudnak segíteni neked? Például úgy, hogy ők is számolják az elvégzett gyakorlatok mennyiségét vagy szólnak neked, ha nem helyesen végzed a gyakorlatot. Miért fontos odafigyelned arra, hogy helyesen végezd el a gyakorlatokat? Azon túl, hogy a helytelenül elvégzett gyakorlatok sérülés veszélyt hordoznak magukban, ha helytelen egy gyakorlat kivitelezése, akkor kevésbé lesz hatásos a feladat.

Hogyan tudod ellenőrizni a gyakorlatok helyes kivitelezését, ha egyedül vagy? Próbálj meg olyan helyen edzeni, ahol van tükör, hiszen így könnyen ellenőrizni tudod a mozgásod. Ha ezt nem tudod megvalósítani, akkor sem kell megijedned. A telefonoddal vedd fel videóra azokat az új gyakorlatokat, amiket korábban még nem csináltál. Ezzel könnyen vissza tudod ellenőrizni azt, hogy milyen volt a testtartásod a gyakorlat közben.

7. Megfelelő sporteszközök

Az otthoni edzések nagyszerű kiegészítői lehetnek a sporteszközök. Az edzések hatékonyságának fokozásán túl kiválóan fejlesztik a koncentrációs készséged arról nem is beszélve, hogy a sporteszközök visszaigazolást tudnak biztosítani számodra a fejlődésedről. Hiszen néhány edzés után lehet, hogy például nagyobb ellenállású eszközre vagy épp nagyobb súlyra cserélheted az előzőt, így tudod, hogy megfelelő ütemben fejlődtél! Felmerülhet benned a kérdés, hogy „olyan sok sporteszköz van, melyik válasszam?” Nos, otthoni edzésekhez érdemes azokat a sporteszközöket választanod, melyek kis helyen elférnek, mégis hatékonyan megdolgoztatják izmaidat.

Melyek ezek? A következő részben mutatunk neked 5 sporteszköz és megtudhatod, hogy hogyan tudod motiválni magad az otthoni edzések során! Ugye találkozunk? 

Addig is, ha szeretnéd megismerni kifejezetten otthoni edzéshez ajánlott sporteszközeinket, akkor azt itt éred el ---> Otthoni edzés és torna

Ne feledd! Ennek a cikknek készült egy folytatása is, melyet itt érhetsz el ---> Hogyan érd el otthon is a kívánt alakot? - Tippek az otthoni edzéshez! -  II. rész

Keresés