Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Dinamikus ülőpárnák: ülj egészségesen

2022. 10. 25. 09:36:00
Dinamikus ülőpárnák: ülj egészségesen

A dinamikus ülőpárna nem csak az ülőmunka káros hatásait ellensúlyozza, hanem még a sportolásban is segíthet. Olvasd el bejegyzésünket, hogy megtudd, mi mindenre jó ez az eszköz. 

Olvasási idő: 5 perc

Az ülőmunka káros hatásai

Mindannyian tudjuk, hogy az ülőmunka káros hatással van a testünkre. De azzal is tisztában vagy, hogy pontosan milyen hatásai vannak? Ha a gyógytornász szemszögéből nézzük, akkor elég ijesztő a helyzet. Ugyanis az ülés sokkal károsabb, például a gerincnek, mint az álló helyzet. Ha helytelenül  ülsz, akkor  majdnem kétszeresen terhelődnek a porckorongjaid, mint amikor állsz. Ha pedig egyenletlenül terheled a gerinced és a porckorongokat, tehát féloldalas üléssel tetézed mindezt, akkor a porckorongsérv vagy épp a meszesedés is várható. 

A rossz tartás pedig nemcsak a gerincre, a medencére, a porckorongra van rossz hatással. Hanem az izmok és a szalagok elváltozására is számíthatsz, hiszen túlterhelődnek. Ennek eredménye fájdalmas, hosszútávon pedig még degeneratív elváltozásra is számíthatsz. Ezért érdemes ezzel a problémával egy kicsit foglalkozni. 

Mit tesz a testünkkel a dinamikus ülőpárna?

Hogy mi az a dinamikus ülőpárna? Olyan párna, amely ülés közben arra készteti a törzsizmokat, hogy egyensúlyi pózban tartsák a testet. Ezzel stimulálja az izmokat, aktivizálja őket, ennek köszönhetően kénytelenek folyamatosan dolgozni. Az egyensúlyi helyzet pedig a testtartásodon is segít. Ennek következtében egyrészt a vérkeringés is javul az érintett területeken, másrészt a gerinc és a porckorongok terhelése is csökken. 

A párna közvetett hatásaként javul a testtartásod és a közérzeted munkavégzés közben, ennek az lesz az eredménye, hogy a koncentrációd is sokkal jobb lesz. Hosszútávú hatásként pedig a törzsizmaid lesznek sokkal erősebbek, és persze elmúlik, vagy épp ki sem alakul a derék- és hátfájás. 

Mire és hogyan használhatod ezeket a dinamikus párnákat?

Ezek a dinamikus ülőpárnák sok mindenre jók, mivel arra késztetnek, hogy őket használva folyamatosan egyensúlyozni próbáljon a test. Ezzel az egyensúlyérzéket is javítják, de a hasizmok valamint a hátizmok is erősödnek tőle. Pusztán attól, hogy rajta ülsz. 

Ülőmunka

Részben ülőmunkára fejlesztették ki ezt az eszközt, hiszen az ülőmunkával járó testi tünetekre már népbetegségként tekinthetünk. Hordozható, kisméretű, kompakt párnáról van szó, ezért akár otthon és a munkahelyen is használhatod, nem fog problémát okozni még az ingázás sem. Akár tévé nézés, vagy pihenés közben is a helyes testtartásra késztetheted a tested. A tüskés felületű ülőpárna masszírozó hatásának köszönhetően fokozza a vérkeringést is. 

A dinamikus ülőpárna és a rehabilitáció

A dinamikus ülőpárna másik népszerű felhasználási területe a rehabilitáció. Rengeteg egyszerű, mégis nagyon hatékony gyakorlat végezhető el a segítségével. Ugyanis az egyensúly javítása, valamint az izmok e célból történő összedolgozása sokféle terápia része lehet. Ráadásul az ilyen gyakorlatok az idegrendszert is nagyszerűen stimulálják. 

Sporthoz, erősítéshez

Bármilyen sporttevékenységet kiegészíthetsz egy ilyen dinamikus párnával. 

Hiszen ezt az ülőpárnát nem csak passzívan tudod használni. Ülve végezhető tornagyakorlatokat gyakorolhatsz rajta. Ezzel is javítod a koordinációdat. De az állva végzett erőnléti gyakorlatokat is kiegészítheted vele, így nehezíted az edzésed, fejleszted a mozgásod és az egyensúlyodat. Pilateshez, jógához, otthoni talajtornához is ajánljuk.

Ha ezzel az eszközzel szeretnél tenni a testedért és az egészségedért, akkor nézz szét a kínálatunkban!

Olvasnál még a témában? Nézd meg korábbi blog bejegyzéseinket!

 
Tartalomhoz tartozó címkék: dinamikus ülőpárna egészség

Keresés