Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A sporteszközök cárja - a kettlebell - videóval

Szalka Andi - személyi edző
2021. 08. 31. 10:34:00
A sporteszközök cárja - a kettlebell - videóval

Zsírégetés és izomfejlesztés egyszerre. Igazán hangzatos cím ugye? Már-már talán annyira, hogy el sem hisszük, létezhet ilyen, hisz túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Pedig de! Valóban létezik egy olyan sporteszköz ami nem hogy mindezt tudja, de ezen bőven túlmutat! Ugyanis használhatják nők és férfiak egyaránt. Jó hatásfokkal bír ugyanúgy futók, mint például földharcosok életében. Sok-sok sportágban kiaknázható az általa adott dinamika, az erő és az állóképesség fejlesztés.

Olvasási idő: 6 perc

De mi is az a kettlebell?

Nem más, mint a girja. Ismertebb nevén kettlebell. Jelen életünk igen divatos funkcionális eszköze, amely nem csupán az edzőtermek, de az otthonok világát is meghódította. Egyre több, a sport iránt elkötelezett ember ruház be rá otthoni edzésre is, hisz kis helyen is elfér, használaton kívül pedig, akár ajtótámasznak is kiváló! :D

Természetesen viccelek!

Maga a gondolat / feltételezés is bűn, hogy egy ilyen szuper eszközt ilyen alantas célra használjuk. Egy olyan eszközt, amely elképesztően hosszú idő óta bizonyítja, helye van! Sőt nem hogy van...kell lennie. Már 1913-ban cikkeztek róla hatásosságáról és sokszínűségéről és tesszük ezt most mi is. Vegyük picit sorba, miért is jó ezzel az eszközzel edzeni!

Testünk komplex használatra született

Ha belegondolunk, a mindennapi életben rohanva a busz után, egy emeletre felküzdve magunkat, vagy fáramászás során egy-egy piros, ropogós almáért minden testrészünket, ízületünket, izmunkat használjuk. A test “teljes terhelést” kap és ezt az analógiát használva látnunk kell, jó ha az edzések során is erre törekszünk; teljes test edzésre.

A kettlebell maximálisan kiszolgálja ezt a követelményt, hisz változatos gyakorlataival szinte összes izmunk bevonja a munkába, a szükséges figyelemről és koordinációs képességekről már nem is beszélve.

Épp ez a komplexitás adja azt a mérhetetlen mértékű intermuscularis- és mozgáskoordináció fejlődést, melyet tapasztalhatunk rendszeres használatának köszönhetően. Dinamika, robbanékonyság, erőfejlesztés, fejlődés mind-mind a sajátja.

Bizonyos gyakorlatok kettlebellel - mint például a swing - olyan robbanékonyságot adnak testünknek, hogy pld. futóként tényleg teljesen új dimenzióba léphetünk általa, de testösszetételünk is olyan hihetetlen változáson megy keresztül, hogy nevezhetjük akár zsírgyalunak is ezt a mozgássort, hisz elképesztően magas energiafelhasználással bír.

Ahogyan fentebb írtuk is a girja nem csupán a férfiak, hanem a nők eszköze is, amennyiben szépen definiált, feszes, izmos testre vágynak. A férfiak pedig domborodó mellkast, már nem meglapuló hasi kockákat vizionálhatnak előre. Sokrétűsége azonban a különböző sportágak számára való hasznosságában is megmutatkozik, hiszen nem csupán például az említett futóknál, hanem katonai egységek erőnlétének javításánál, földharcosoknál, boxolóknál, birkózóknál, mindenhol találkozhatunk használatával!

Ha a mai fitnesz világ szempontjából …

...szemléljük ezt és leírást akarunk adni róla elmondhatjuk a törzserősítés, testkompozíció javítás, erőállóképesség növelés legtutibb eszközéről beszélünk, melnyek rendszeres használata valóban hozza a címben szereplő sort! Megvalósítja a zsírégetést és erőnövelést egyszerre! És teszi ezt változatosabbnál változatosabb gyakorlatokkal, személyre szabható terheléssel.

Teszi ezt egy orosz öntöttvas súly, egy golyó, a girja, mely már a cári Oroszországban is helyt kapott és olyan elismerést, hogy minden erőművészt, súlyemelőt “girjevik-nek” azaz kettlebellesnek neveztek.

Kettlebell gyakorlatok - videó

Hogyan tovább?

Olvasnál még a kettlebellről? Nézd meg korábbi cikkeinket:

Olvasnál még a szerzőtől? Szalka Anid korábbi cikkei:

 

A szerzőről:

Szalka Andi

Egész fiatal koromat végig kísérte a mozgás, a sport szeretete. 6 éves koromban már úsztam, teniszeztem, futottam, néptáncoltam, végül pedig kikötöttem a társastáncnál, mely –nyugodt szívvel állíthatom– életem nagy szerelme volt. Ebben a sportágban eltöltött tíz éves versenyzői pályafutásom végül –sok szép más eredmény mellett– Területi Magyar Bajnoki II. hellyel zártam.

Ez az életszakasz azonban befejeződött és megnyílt egy új kapu; aerobikozni kezdtem. Először csupán hobbi szinten, majd a szükséges iskolák elvégzése után hivatásszerűen. 2005-ben pedig úgy döntöttem, szakmai tudásom mellett fizikai felkészültségemet is próbára teszem, így elindultam egy 12 órás aerobik maratonon, melynek bajnoka lettem. 

Tíz éves versenytáncos múlttal, 14 éves edzői tapasztalattal, többszöri év edzője díjazottként a hazai aerobik rendezvények rendszeres szereplője vagyok, de emellett az Iron System Hungary Master trainereként, valamint a magyarországi Hot Iron képzések vezetőjeként is dolgozom. 

A Diéta & Fitnesz magazin újságírója 2018. évben lettem, mely feladat igen hálás és tökéletesen kiegészítette foglalkozásom. Korábbi munkáim közé tartozott még online újságok mozgás rovatainak szerkesztése, a Wellness magazin szakértőjeként való helytállás, valamint Béres Alexandra Súlykontroll programjának fitnesz koordinátoraként is próbára tehettem magam. Ezt koronázta egy szép kihívást jelentő munka, 2016-2018. között a Gilda Max terem hálózat szakmai vezetőjeként tevékenykedtem. 

De hogy napjainkról is beszéljünk. Életembe egy új "szerelem" költözött, ez pedig az online óratartás. Egyre növekvő csapattal, heti 3 edzéssel, étrendekkel, különböző programokkal érünk el hétről - hétre csodálatos eredményeket és tesszük ezt egy összetartó csapatként az online térben, melyhez bármikor bárki csatlakozhat! 

WEBwww.szalkaandi.hu/tagsag

Instagram: https://www.instagram.com/andreaszalka/

Facebook: https://www.facebook.com#slszalkaandi

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCs2rDd51LR1tSq6LgirF3sQ 

Szalka Andi

 

Keresés