Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Funkcionális edzés az otthonodban

2018. 12. 03. 14:50:00
Funkcionális edzés az otthonodban

Manapság egyre több helyről lehet hallani a funkcionális edzés kifejezést, viszont sokan nem vagyunk vele tisztában, hogy pontosan mit is takar ez a megnevezés.  Ha valaki megkérdezné tőled, hogy mit is jelent ez, el tudnád neki mondani?

Segítünk!

Most mindent elmondunk, amit érdemes tudnod a funkcionális edzésről és mutatunk pár eszközt és gyakorlatot, amivel akár otthonban is el tudod végezni a testedzést.

A funkcionális edzés lényege, hogy az egyes izomcsoportokat nem egyesével mozgatjuk meg, hanem az egész testet használjuk a gyakorlatok elvégzése során.  Tehát a testet egészként kezeljük és a gyakorlatok alatt több izomcsoportot is megmozgatunk. A gyakorlatsorokat akár saját testsúllyal akár különböző funkcionális eszközökkel el lehet végezni.

A funkcionális edzések során állandóan változó, intenzív és rövid gyakorlatokat végeztek, melyek segítségével garantált, hogy izomzatod erősödni fog.

Ideális kiegészítő lehet például: a kettlebell, a medicinlabda, a kézi súlyzók, a súlypárna vagy épp az agility létra.

A gyakorlatokat tekintve a funkcionális edzés a mindennapokban előforduló mozgásokból merít: guggolások, kitörések, karhajlítások-nyújtások, törzsfordítások jellemzik. Kiemelkedő szerepe van benne a core izomzatnak, amik a gerinc természetes helyzetben tartásáért felelnek, ők a tartó izmok.

Milyen előnyei vannak a funkcionális edzésnek?

  • Egyszerre több izomcsoportot tudsz edzeni
  • Javítja az állóképességed és a testtartásod
  • Kiválóan formálja az alakodat
  • Gyorsítja az anyagcserét
  • Erősíti a törzs izmait
  • Jótékony hatással van a vérkeringésre
  • Csökkenti a hátfájdalmakat

Kiknek ajánlott?

Ez az az edzéstípus, amit bárkinek tudunk ajánlani. Ülőmunkát végzőknek és sportolóknak is. Fogyókúrázóknak, és azoknak, akik szeretnék a sérülések utáni rehabilitációt meggyorsítani.

Milyen eszközökkel érdemes otthon elkezdeni a funkcionális edzést?

Mivel a funkcionális edzéseket sok esetben köredzések formájában végzik el, ezért érdemes több eszközt is beszerezned, hogy teljes legyen a felszerelésed.

Mi most ajánlunk egy összeállítást és az egyes eszközökhöz egy-egy gyakorlat ötletet adunk, de természetesen folyamatosan szélesítheted az eszközeid és a gyakorlataid számát.

Szükséged lesz egy medicinlabdára, egy súlypárnára, egy haskerékre és egy agility létrára.

1. Gyakorlat ötlet – Medicinlabda

  • Hogyan végezd el a gyakorlatot?
  • Egyszerűen állj terpeszbe egy fallal szemben. A lábaid vállszélességben legyenek.
  • Fogj meg egy medicinlabdát mellkas magasságban és guggolj le.
  • Miközben a guggolásból elkezdesz felállni a medicinlabdát told felfelé és dobd minél magasabbra a falon.Amikor a labda visszaérkezik kapd el és azzal a lendülettel guggolj le.

TIPP:

Figyelj rá oda, hogy a gyakorlat során a térded ne menjen túl a lábfejed vonalán és soha ne nyújtsd ki teljesen a térdeidet még akkor sem, amikor felfelé eldobod a labdát.

Ügyelj rá, hogy labdát nyitott ujjakkal várd akkor, amikor visszaesik és mindkét kezeddel nyúlj a labda irányába, ezzel segítve azt, hogy az ujjaid ne sérüljenek meg. 

2. Gyakorlat ötlet – Súlypárna

A súlypárna használata az izomzat erősítése mellett az egyensúlyérzéked is fejleszti.

Hogyan végezd el a gyakorlatot?

  • Vedd a súlypárnát a bal kezedbe és helyezd rá a tenyeredre az eszközt.
  • Enyhén hajlítsd be a térded és emeld a fejed felé a bal kezed a párnával együtt úgy, hogy a tenyered felfelé nézzen.
  • Guggolj le, miközben a jobb kezeddel próbálod megérinteni a talajt úgy, hogy közben a súlypárna ne essen le a bal kezedből.
  • Ismételd meg a gyakorlatot többször is.

3. Gyakorlat ötlet – Haskerék

A haskerék egy szuper izomformáló eszköz, viszont használata sokakat megrémít, pedig egy kis gyakorlással kiküszöbölhető ez a probléma.

Ha még nem használtál ilyen eszközt, akkor előtte érdemes a kerék nélkül megpróbálni elvégezni a gyakorlatot. Ezzel be tudod gyakorolni azt a mozdulatsort, ami után a haskerék használata is egyszerű lesz.

Így végezd el a gyakorlatot:

  • Menj le térdelőtámaszba.
  • A kezeiddel kezdj el előre sétálni. Minél előrébb van a kéztámaszod, annál nehezebb lesz a gyakorlat.
  • Amennyire csak tudsz, sétálj előre. Figyelj rá oda, hogy a törzsed egyenes legyen és a hasadat feszítsd be.
  • Ezután szépen lassan sétálj vissza a kezeiddel a kiinduló helyzetbe és ismételd meg a gyakorlatot.

Ha ez a gyakorlat már jól megy, akkor jöhet a has kerék!

Csináld meg a fenti gyakorlatot, csak a helyett, hogy a kezeiddel lépkednél előre a has kereket tolod magad előtt.

4. Gyakorlat öltet - Agility létra

Az agility létra kiválóan alkalmas a koncentráció és az állóképesség fejlesztésére, segít az izomzat erősítésében és fokozza a gyorsaságod valamint a robbanékonyságod.

Milyen gyakorlatot tudsz vele elvégezni?

  • Fuss végig rajta magas térdemeléssel.
  • Páros lábbal vagy bal és jobb lábaddal felváltva ugrálj végig rajta.
  • A lehető leggyorsabban menj úgy végig rajta, hogy minden fokba mind a két lábbal belelépsz.

Ezeken a gyakorlat ötleteken túl természetesen csak a fantáziád szabhat határt annak, hogy milyen gyakorlatot végzel el az adott eszközzel.

Mindig figyelj rá oda, hogy egy-egy edzés előtt melegítsd be megfelelően és az edzés után végezd el a nyújtást is!

Ha te is szeretnél otthonodba minőségi és megbízható termékeket beszerezni, akkor nézd meg webshopunkat, ahol a legjobb eszközöket tudod összeválogatni a funkcionális edzésedhez!

Keresés