Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Az otthoni edzések egyik legjobb kiegészítője, a Powerband

2020. 04. 08. 11:58:49
Az otthoni edzések egyik legjobb kiegészítője, a Powerband

Az élet most rákényszerített minket arra, hogy otthon folytassuk vagy épp kezdjük el edzéseinket. Az utóbbi időben mi is igyekszünk segítséget nyújtani neked abban, hogy hogyan tudod megfelelő eszközökkel felszerelni az otthonod ahhoz, hogy ne kelljen lemondanod a mindennapos mozgásról. Most újabb állomásához ért sorozatunk, ismét hoztunk egy sporteszköz ötletet, amivel hatékonyabbá és színesebbé tudod tenni a kényszerszabadság miatti otthoni edzéseid!

A koronavírus járvány miatt most jobb otthon maradni, de a négy fal között is lehet élvezetes és változatos edzéseket végezni. Sőt, mi azt javasoljuk, hogy ha lehet, akkor építsd be a mindennapjaidba a rendszeres testmozgást, hiszen az nem csak a testednek, hanem a lelkednek is jót tesz. Pláne akkor érdemes folytatnod az edzéseket, ha idáig is sokat tettél azért, hogy jó formában hozd magad. Hiszen az eddig elért eredményeket már 1-2 hét kihagyással is elveszítheted! A jelenlegi helyzet mindenkit újragondolásra sarkall, így van ez az edzésekkel is. Ne mondj le az edzésekről, gondold újra az edzésterved és fejleszd magad otthoni edzésekkel!

Nem számít, hogy kezdőként, újrakezdőként vagy épp rendszeresen edzőként kezded el az otthoni edzést mindenképp érdemes néhány sporteszközt beszerezned. Hogy miért? A sporteszközök hatékonyabbá, színesebbé és kihívásokkal telibbé teszik az edzéseid, így biztosan nem fogod megunni 1 hét után az edzést!

Hol kezd? Melyik legyen az a sporteszköz, amit az elsők között szerzel be? Próbáld ki a powerbandet!

Mi az a powerband?

A powerband egy elasztikus ellenállású eszköz, mely első ránézésre egy gumiszalaghoz vagy egy minibandhez hasonlít. Kialakítása folytonos, így nem kell az edzések előtt azzal töltened az időt, hogy megcsomózd a powerbandet. Mivel elasztikus ellenállású eszközről van szó, így az eszköz az edzések alatt folyamatos ellenállást biztosít számodra, ezért neked csak arra kell figyelned a gyakorlatok elvégzése során, hogy folyamatosan feszüljön az eszközt, hiszen így tudod biztosítani a lehető legnagyobb ellenállást. Azért nagyszerű választás otthoni edzésekhez, mert használatával számtalan gyakorlat hatékonysága fokozható, nehezíti a saját testsúlyod edzéseket és kis helyen elfér, így bármilyen kicsi is legyen a lakásod, egy ilyen eszközt biztosan megfelelően ki fogsz tudni használni! Használatával mindazok mellett, hogy fejlesztheted a robbanékonyságod, az erőd és az állóképességed, a törzs izmaid és a koordinációd, hatékonyan elégetheted a nem kívánt kalóriákat és tónusossá teheted az izmaidat. Előnye a súlyzós edzésekkel szemben, hogy a gyakorlatok során a gerinc nem terhelődik. Ideális a mellkas, a kar, a hát, a váll a has és a lábak edzésére. A powerbandekből többféle ellenállási szint létezik, így könnyen ki tudod választani az aktuális fizikai állapotodnak megfelelő darabot. Ha már egy kisebb ellenállási szintű eszköz nem nyújt elég kihívást, akkor gyorsan egy nagyobb ellenállásra tudsz váltani, ezzel pedig te is könnyen tudod követni a fejlődésed. Az elasztikus ellenállású eszközök nagyszerű szolgálatot tudnak tenni akkor, ha szeretnéd új kihívások elé állítani magad, de nem szeretnél számtalan sporteszközt beszerezni ehhez.

Milyen gyakorlatokat végezhetsz el egy powerbanddel?

Azért, hogy könnyebben be tudd építeni az eszközt az otthoni edzéstervedbe, mutatunk neked 5 gyakorlatot, amikkel kiválóan erősítheted izmaidat!

Minden feladatot 2-3 körben 15-20 ismétléssel végezz. Az idő előrehaladtával, ha már könnyűnek érzed a gyakorlatok kivitelezését, akkor érdemes egy erősebb ellenállású powerbandre váltanod vagy magasabb ismétlésszámmal végezned a feladatokat!

1. feladat

  • Lépj rá a powerband végére úgy, hogy az a jobb lábad alatt legyen.
  • Fogd meg a kezeddel az eszköz másik végét és menj le a földre térdelő támaszba. A kezeid legyenek váll szélességben.
  • Nyújtsd ki hátra a jobb lábad egészen addig, amíg az teljesen egyenes nem lesz. Figyelj rá oda, hogy a lábadat teljesen nyújtsd ki és a hátad a gyakorlat teljes ideje alatt egyenes legyen.
  • Ezután térj vissza a kiinduló helyzetbe és ismételd meg a gyakorlatot többször, majd jöhet a másik láb!

2. feladat

  • Állj mindkét lábaddal a powerband közepére váll szélességű terpeszbe.
  • Fogd meg a bal kezeddel a powerband másik végét, ahogy azt a képen is láthatod.
  • Miközben a bal kezedet a tested mellett tartod, behajlítod a könyököd és felfelé húzod az eszközt a vállad irányába.
  • Ha teljesen behajlítottad a könyököd, akkor egy rövid ideig tartsd meg ezt a pozíciót, majd engedd vissza a kezed a kiindulási helyzetbe és ismételd meg a gyakorlatot többször is, majd jöhet a másik kéz.

3. feladat

  • Tedd a hátad mögé a powerbandet úgy, hogy az a vállaidon fusson keresztül
  • Fogd meg mindkét kezeddel az eszköz végeit, majd helyezkedj el fekvőtámasz pozícióba.
  • Végezd el a fekvőtámaszhoz szükséges mozgást, majd térj vissza a kiinduló támasz pozícióba.
  • Ismételd meg a gyakorlatot többször is.

A gyakorlat során figyelj rá oda, hogy a powerband végig feszüljön!

4. feladat

  • Állj mindkét lábaddal a powerband közepére úgy, hogy közben mindkét kezeddel megfogod az eszközt, ahogy azt a képen is látod.
  • A kezeidet emeld a kulcscsontod magasságába.
  • Ezután guggolj le. Figyelj rá oda, hogy a guggolás közben a hátad egyenes legyen és a térded ne menjen a lábfejed vonala elé.
  • Amikor felállsz a guggolásból a kezeidet a fejed felé nyújtva kitolod az eszközt. Itt arra érdemes figyelned, hogy a kezeid teljesen nyújtva legyenek.
  • Ezután ismételd meg többször is a „guggolás-kitolás” mozdulatsort.

5. feladat

  • Lépj rá a jobb lábaddal a powerband közepére, miközben az eszköz másik oldalát a nyakadba teszed.
  • A bal lábaddal lépj hátra úgy, hogy a teljes talpad érje a földet.
  • Ezután lassan hajlítsd be a jobb lábad, miközben a hátsó (bal) lábad is behajlítod. Tartsd meg egy rövid ideig ezt a pozíciót.
  • Majd térj vissza a kiinduló helyzetbe és ismételd meg a gyakorlatot többször.

A gyakorlat során két fontos dolog van, amire figyelj oda:

  • A hátad legyen végig egyenes és tarts ellent az eszköz húzásának.
  • Az elől lévő térded ne menjen túl a lábfejed vonalán.

Ne becsüld alá ennek az apró sporteszköznek az erejét és a hatékonyságát, tedd próbára, szerezd be most! --> Powerband

Szeretnéd még további eszközökkel is bővíteni az otthoni edzőfelszerelésed?

Akkor olvasd el korábbi cikkeinket, amikben nem csak nagyszerű és hatékony sporteszközökkel ismerkedhetsz meg otthoni edzéshez, hanem találsz még 10+11 gyakorlatot is, amivel színesítheted edzésterved!

A cikkeket itt találod meg:

10 gyakorlat ötlet otthoni edzéshez nőknek

Hozd ki a legtöbbet az otthoni edzéseidből! - 11 gyakorlat ötlet otthoni edzéshez férfiaknak

Keresés