Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

6 sporteszköz, ami nélkül nem érdemes elindulnod nyaralni

2020. 07. 16. 10:00:30
6 sporteszköz, ami nélkül nem érdemes elindulnod nyaralni

Rendszeresen sportolsz vagy épp a nyárra lendültél formába, de úgy érzed, hogy a nyaralás ezt kapásból veszélybe is sodorja? Nem így van! Nyaralás alatt is formában maradhatsz anélkül, hogy le kéne mondanod az élet élvezetéről. Tervezz tudatosan és a futócipőd mellett vigyél magaddal néhány olyan hatékony, kis helyen elférő sporteszközt is, amiknek használatával átmozgathatod a tested. Így nyaralás után könnyebben visszatérhetsz a mindennapi edzések világába!

Mielőtt még belekezdenél a cikk elolvasásába, fusd át a rövid tartalomjegyzéket:

Edzés nyaralás alatt

Akinek fontos a testmozgás, az a nyaralás alatt sem szívesen mond le a mozgás nyújtotta pozitív hatásokról. Ez nem is csoda, hiszen néhány nap vagy épp egy-két hét kihagyás miatt is vissza eshet a teljesítményed, ráadásul plusz kilókra is szert tehetsz és ha ez még nem lenne elég, nehezen fogsz tudni visszaállni a régi kerékvágásba is. Azért, hogy ez ne történjen meg érdemes a nyaralás alatt is kisebb átmozgató edzéseket tartanod annak érdekében, hogy a nyaralás után könnyebben visszatérj a jól megszokott, rendszeres edzésekhez.

Ha nyaralásodat úgy tervezted meg, hogy a programok között városnézős napok és biciklizéssel vagy épp úszással töltött órák is szerepelnek, akkor is érdemes kisebb átmozgató edzést tartanod azért, hogy ne egyoldalúan terheld az izmaidat. Azonban, ha téged inkább a vízparton fekvős pihenés kapcsol ki igazán, akkor mindenképp érdemes reggel vagy este egy rövid, de magas intenzitású edzést végezned tested és lelked egészsége érdekében.  

Pihenés közben te is mozognál, de nincs a közeledben fitnesz terem vagy épp a futáson kívül szeretnéd más mozgásformával is kibővíteni a nyaralás alatti edzéseidet? Ne aggódj, nehéz súlyok és nagy gépek nélkül is hatékonyan megdolgoztathatod a tested, csupán néhány sporteszközre lesz szükséged! A sporteszközök mérete ne tévesszen meg téged! Apró méretük ellenére használatukkal egy izzasztó és kihívásokkal teli edzésprogramot állíthatsz össze úgy, hogy közben nem kell órákat a napi edzésre szánnod. Most mutatunk neked 6 olyan sporteszközt, amelyek könnyedén beleférnek a bőröndödbe, és amikkel akár a szállodai szobádban is változatos és kihívásokkal teli edzéseket végezhetsz el rövid idő alatt!

6 sporteszköz, ami egy sportot kedvelő táskájába kerül akkor is, ha nyaralni megy

Ahogy azt már említettük neked, aki igazán elhivatott, az a nyaralása során is legalább egy futócipőt betesz a bőröndjébe azért, hogy a mindennapi mozgása meglegyen. Azonban ma már egyre többen visznek magukkal különböző sporteszközöket is azért, hogy a nyaralás alatt se szaladjanak fel a nem kívánt kilók. Milyen sporteszközökről van szó? Nem kell nagy gépekre, esetleg kézi súlyzókra vagy épp kettlebellekre gondolnod! Sokan választják az elasztikus ellenállás nyújtotta előnyöket és teszik le a voksukat például a gumiszalagok,  a gumiszalag hurkok vagy épp a powerbandek mellett. Miért ennyire népszerűek ezek az eszközök? Kis helyen elférnek, így nem kell azon gondolkoznod, hogy melyik kedvenc ruhadarabodat tedd ki a bőröndből azért, hogy magaddal tudd vinni az eszközt. Ezen túl az elasztikus ellenállású eszközök sajátossága, hogy az edzés teljes ideje alatt munkára késztetik az izmaidat, így a húzás és a visszaengedés szakaszában is folyamatosan dolgoznak az izmaid. Ennek köszönhetően gyorsabban érhetsz el látványosabb eredményeket, valamint használatával a rövidebb edzések is igazán hatékonyak lehetnek!

1. Gumiszalag

Az előzőek alapján nem meglepő, hogy a gumiszalag nagy népszerűségnek örvend akkor, ha valaki a nyaralására keres egy hatékony és változatos edzéseket kínáló sporteszközt. Remek eszköz, amellyel megdolgoztathatod az egész tested, de kiegészítő gyakorlatok elvégzésére is alkalmas. Így például a futás előtti bemelegítéshez és a futás utáni nyújtáshoz is érdemes használnod. Praktikus, könnyű és kis helyet foglal el a táskádban. A nálunk kapható TheraBand gumiszalagok azonban ettől többet is tudnak. Ezek a gumiszalagok ugyanis, tudományosan bemértek, így pontosan megtudod mondani, hogy milyen súlynak megfelelően végzed el az adott gyakorlatot. Így a TheraBand gumiszalagok kiválóan helyettesíthetik a súlyzókat a nyaralásod során. Ráadásul 8 különböző erősség közül választhatod ki az aktuális fizikai állapotodnak megfelelő darabot. Milyen gyakorlatokat végezhetsz el vele? Nos, a gumiszalagos gyakorlatok tárháza szinte végtelen. Csupán a fantáziád szabhat határt annak, hogy milyen gyakorlatok kiegészítésére használod fel ezt a nagyszerű eszközt. Íme egy egyszerű, felsőtest erősítésére szolgáló gyakorlat, amit akár a nyaralás alatti edzéstervedbe is beépíthetsz!

1. gyakorlat

  • Ülj le a földre úgy, hogy a hátad egyenes legyen, a térdeidet pedig hajlítsd be.
  • A gumiszalagot tedd a talpad közepére, a szalag végeit pedig fogd meg enyhén kinyújtott kézzel.
  • Lassan húzd hátra a kezeidet úgy, hogy azok a tested mellett maradjanak, valamint a hátadat végig tartsd egyenesen.
  • Addig húzd hátra a kezed, amíg teljesen be nem hajlítottad, majd lassan engedd vissza.
  • Ezt az evező mozdulatsort ismételd meg többször.

Ha még nincs gumiszalagod, akkor mi mindenképp ajánljuk, hogy szerezz be egyet, hiszen ezzel az apró eszközzel könnyen kihívásokkal teli, teljes testedzéseket tudsz elvégezni!  A nálunk kapható gumiszalagokat itt --> TheraBand gumiszalag

2. Gumiszalag hurok

Ha elasztikus ellenállásról beszélünk, akkor nem szabad elmennünk a gumiszalag hurok vagy más néven miniband mellett sem, mely a gumiszalag mellett a második legnépszerűbb sporteszköz. Hatásos és sokoldalú eszköz, melyet parányi mérete miatt könnyen magaddal tudsz vinni bárhová. Használatával növelni tudod a végtagok és a törzs stabilitását, valamint erősítheted a vállad és a csípőd. Széleskörű felhasználhatóságának köszönhetően alkalmazhatod bemelegítésre, erősítésre, rehabilitációra, edzőtermi, illetve otthoni használatra is. A TheraBand gumiszalag hurkok a gumiszalagokhoz hasonlóan különböző erősségekben érhetőek el, így mindig az aktuális fizikai állapotodnak megfelelő darabot tudod kiválasztani.

Ha egy igazán hatékony comb és fenék formáló gyakorlatot szeretnél, amivel biztosan feszes lesz az említett terület, akkor nézd meg ezt a gyakorlatot --> Comb és fenék formáló gyakorlat gumiszalag hurokkal lépésről-lépésre

Szeretnél még több gumiszalag hurokkal elvégezhet gyakorlatot? Akkor ezt a korábbi cikkünket látnod kell --> 3 gyakorlat, amit ismerned kell, ha gumiszalag hurokkal szoktál edzeni  

Ha még nincs gumiszalag hurkod, de szeretnél egyet, akkor ide kattintva szerezheted be ezt a nagyszerű eszközt! --> TheraBand gumiszalag hurok

3. Powerband

A powerband is egy elasztikus ellenállású eszköz, mely első ránézésre egy gumiszalaghoz vagy egy minibandhez hasonlít. Kialakítása folytonos, így nem kell az edzések előtt azzal töltened az időt, hogy megcsomózd a powerbandet. Azért nagyszerű választás, mert használatával számtalan gyakorlat hatékonysága fokozható, nehezíti a saját testsúlyod edzéseket és kis helyen elfér, így bármilyen kicsi is legyen a szállodai szobád, egy ilyen eszközt biztosan megfelelően ki fogsz tudni használni! Használatával mindazok mellett, hogy fejlesztheted a robbanékonyságod, az erőd és az állóképességed, a törzs izmaid és a koordinációd, hatékonyan elégetheted a nem kívánt kalóriákat és tónusossá teheted az izmaidat. Ideális a mellkas, a kar, a hát, a váll a has és a lábak edzésére.

Az elasztikus ellenállású eszközök nagyszerű szolgálatot tudnak tenni akkor, ha szeretnéd új kihívások elé állítani magad, de nem szeretnél számtalan sporteszközt beszerezni ehhez.

Íme, két gyakorlat, ami akár a nyaralás alatti edzéstervedbe is bekerülhet!

1. feladat

  • Lépj rá a powerband végére úgy, hogy az a jobb lábad alatt legyen.
  • Fogd meg a kezeddel az eszköz másik végét és menj le a földre térdelő támaszba. A kezeid legyenek váll szélességben.
  • Nyújtsd ki hátra a jobb lábad egészen addig, amíg az teljesen egyenes nem lesz. Figyelj rá oda, hogy a lábadat teljesen nyújtsd ki és a hátad a gyakorlat teljes ideje alatt egyenes legyen.
  • Ezután térj vissza a kiinduló helyzetbe és ismételd meg a gyakorlatot többször, majd jöhet a másik láb!

2. feladat

  • Tedd a hátad mögé a powerbandet úgy, hogy az a vállaidon fusson keresztül
  • Fogd meg mindkét kezeddel az eszköz végeit, majd helyezkedj el fekvőtámasz pozícióba.
  • Végezd el a fekvőtámaszhoz szükséges mozgást, majd térj vissza a kiinduló támasz pozícióba.
  • Ismételd meg a gyakorlatot többször is.

A gyakorlat során figyelj rá oda, hogy a powerband végig feszüljön!

Ne becsüld alá ennek az apró sporteszköznek az erejét és a hatékonyságát, tedd próbára, szerezd be most! --> Powerband

4. Soft ball

A soft ball vagy más néven pilates labda egy kis helyigényű sporteszköz, amivel intenzív erősítő, zsírégető és készségfejlesztő edzéseket végezhetsz el. A labdában lévő levegő mennyiségét a labdához tartozó kis szívószállal tudod kontrollálni, így a nyaralásod alatt is tökéletes társad lehet az edzéseid során, mivel leengedve minimális a helyigénye. A labdában lévő levegőmennyiség szabályozása lehetővé teszi a test homorulataiba történő behelyezését, így tehermentesíti az ízületeket és segíti a helyes ízületi szög megtartását. Jól bírja a terhelést, így nem kell attól tartanod, hogy kidurran, ha ráfekszel. Ha a labdát nem fújod keményre, akkor a felszíne instabil lesz, aminek köszönhetően tested izmai jobban dolgoznak az edzés során, mivel az edzés mellett az izmaidnak egyensúlyban is kell tartania a tested. Használatával javul az ízületi mozgékonyság, az egyensúlyérzék, a testtartás, testtudat és az izomérzet.

Mutatunk egy példát, hogy mire használhatod! Edzésre fel!

1. feladat

  • Feküdj le a bal oldaladra, a földre és tedd a soft ballt a két lábad közé.
  • Míg a bal kezeddel megtámasztod a fejed, addig a jobb kezeddel magad előtt támaszkodsz.
  • Lassan emeld fel mindkét lábad a talajról. Ameddig tudod emeld fel a lábad, majd lassan engedd vissza a földre őket.
  • Ismételd meg a gyakorlatot többször is, majd jöhet a másik (jobb) oldal.

A gyakorlat során figyelj rá oda, hogy a tested végig egyenes legyen, és ne dőlj túlságosan előre vagy hátra, valamint ügyelj rá, hogy eléggé szorítsd a labdát azért, hogy az ne essen ki a lábaid közül. A gyakorlatot úgy tudod nehezebbé tenni, hogy amikor felemeled a lábad, akkor nem teszed vissza rögtön, hanem megtartod ezt a pozíciót 20-30 másodpercig és csak utána teszed le a lábaidat.

Ismerkedj meg közelebbről ezzel a szuper kis labdával, szerezz be egy sajátot akár már most! --> Soft ball

5. Ugráló kötél

Ha a nyaralásod során nincs kedved minden nap futni, de szeretnél egy olyan edzést, ami igazán megdolgoztatja a teljes tested, akkor ugráló kötelezz!

Míg gyerekkorodban azért használhattad ezt az eszközt, hogy szórakozz és kikapcsolódj, addig most – felnőttként - izmaid fejlesztésére és állóképességed növelésére tudod bevetni ezt a nagyszerű eszközt. Az ugráló kötél az egyik legjobb eszköz arra, hogy javítsd a kondíciód és használatával viszonylag gyorsan elégetheted azokat a plusz kalóriákat, amiket a tengerparton fagyizás közben felszedtél.

Az ugráló kötelezés rendkívül hatékony mozgásforma, rengeteg izomcsoportot megmozgatSegíti a fogyást, növeli az állóképességed és a koordinációs készséged. Kíméli az ízületeidet, megdolgoztatja a lábaidat, a hátad, a hasizmodat, átmozgatja a váll és karizmaidat és javítja a ritmusérzéked. . Kiváló aerob edzés, ráadásul erősíti a szív,- és érrendszert is. Számos pozitív hatása miatt érdemes beiktatnod egy 10-15 perces ugráló kötelezést, akár már reggelre, reggeli napindítónak!

Ha te is szeretnéd újra átélni a gyermekkori emlékeket, akár a tengerparton, akár a szálloda kertjében, akkor érdemes beszerezned egy ugráló kötelet! A nálunk kapható ugráló köteleket itt találod meg ---> Ugráló kötelek

5. Csúszó párna szett  

A slide pad vagy más néven csúszó párna sokak számára ismeretlen, pedig az egyik leghatékonyabb  sporteszköz. Egy sokoldalúan használható eszköz, mely kis helyen elfér és alternatívát nyújt a  súrlódásos tréninget keresők számára. A csúszó párnák könnyen csúsztathatók szinte bármilyen felületen, így használata enyhe instabilitást és állandó izomfeszültséget okoz a gyakorlatok elvégzése alatt.  Használatával a teljes testedet meg tudod mozgatni, valamint kiválóan alkalmas a core izmok erősítésére. Az eszköz azért ennyire hatékony, mert a gyakorlatok elvégzése alatt kizárólag a saját testsúlyodat használja fel terhelésként. Az eszközt kortól és fizikumtól függetlenül bárki tudja használni, így teljes mindegy, hogy kezdő vagy haladó szinten vagy, biztosan be tudod építeni edzésprogramodba ezt az eszközt.

2 feladat, amit a csúszó párnával el tudsz végezni:

1. feladat

  • Ülj le a földre, majd tegyél mindkét lábad alá egy-egy csúszó párnát.
  • Ezután feküdj a hátadra, a kezeidet pedig a tested mellett párhuzamosan helyezd el.
  • Emeld meg a csípődet, miközben a lábaidat igyekszel egy helyben tartani, és ezt ismételd meg többször. Ha ez a kezdő feladat már jól megy, akkor ha felemelted a csípődet csúsztad előre az egyik lábad addig, amíg teljesen ki nem nyújtod azt, majd tartsd meg ezt a pozíciót és aztán térj vissza a kiinduló helyzetbe.
  • Ezután jöhet a másik láb.
  • Ismételd meg a gyakorlatot.

2. feladat

Ha kezdőként végzed a gyakorlatot akkor először érdemes a következőképpen végezned:

  • Térdelj le a földre és tedd a kezeid alá a csúszó párnákat.
  • Maradj térdelő helyzetbe miközben lassan előre tolod magad egészen addig, amíg el nem éred a térdelő fekvőtámasz pozíciót.
  • Ezután lassan húzd mindkét kezed a tested felé és térj vissza a kiinduló helyzetbe.

Ha már haladó vagy, akkor elhagyhatod a térdelő pozíciót és megpróbálhatod a teljes fekvőtámasz pozíciót elérni, ahogy azt a képen is láthatod.  

Állítsd magad kihívások elé, próbáld ki a csúszó párna szettet, amit itt találsz meg --> Csúszó párna szett

+1 Tipp

A nagy melegben még nagyobb jelentősége van a megfelelő folyadék utánpótlásnak.  Éppen ezért edzés előtt, alatt és után is fokozottan oda kell figyelned erre. A megfelelő vízbevitel a teljesítményed fokozására nem alkalmas, viszont ha nem iszol elegendő folyadékot, akkor edzésed hatékonysága csökkenni fog. Ha te is szeretnél megfelelően felkészülni és többet olvasnál a folyadékbevitel fontosságáról edzés előtt, alatt és után, akkor olvasd el korábbi cikkünket a témában, amit itt érsz el --> A folyadékbevitel fontossága edzés előtt, alatt és után

Maradj sportos a nyaralásod alatt is, így sokkal könnyebben fogsz tudni visszatérni a hétköznapi teendőkhöz! Válaszd a kis helyen elférő, mégis hatékony sporteszközöket, amikkel garantáltan megtarthatod a korábban elért alakod a nyaralás alatt is!

Keresés